بنفش کردن اقیانوس

برشی از کتاب «این است بازاریابی» ست گادین

 

بنفش کردن اقیانوس

یک شوخی خرکی وجود دارد که با رنگ دزد‌یاب انجام می‌شود. این رنگ که به شکل پودر فروخته می‌شود، رنگ بسیار روشنی دارد و مقدار کمی از آن هم کافی است تا اثرش را بگذارد. به محض اینکه پودر به رطوبت پوستتان بخورد، به رنگ بنفش روشن درمی‌آید و براحتی شسته نمی‌شود.

یک قاشق چای خوری از آن را در یک استخر بریزید و می‌بینید که آب استخر به رنگ بنفش روشن درمی‌آید. ولی اگر آن را در اقیانوس بریزید، آب از آب تکان نمی‌خورد.

وقتی به دنبال اشتراک‌گذاری بهترین کارتان، بهترین داستان‌تان و فرصت‌تان برای تغییر هستید، اگر احتمال پخش شدن آن وجود داشته باشد سودمند است. اگر همیشگی باشد سودمند است. ولی حتی اگر خارق‌العاده باشد و آن را در اقیانوس بریزید، تفاوتی ایجاد نمی‌کند.
این حرفم به این معنی نیست که از امیدوار بودن دست بردارید.

بلکه به این معنی است که از اقیانوس فاصله بگیرید و به دنبال استخر بزرگی بگردید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط